A tranzakció szorzókat gyakran adottságként érzékelik az eladók, valójában komoly ráhatásuk lehet. Az IMAP angliai partnere, a Regent Assay Corporate Finance kidolgozott erre egy módszertant, mely használatára kizárólagos jogot kapott a Concorde MB Partners Magyarországon. A Tőkeérték Növelő Stratégia (Equity Strategy Plan) segítségével azonosítani és fejleszteni tudjuk a vállalkozások azon nem pénzügyi jellemzőit, amelyek befolyással bírnak a társaság értékére.

A Tőkeérték Növelő Stratégia kialakításának fő célja, hogy ráirányítsa a cégtulajdonosok figyelmét azokra az üzleti kockázatokra, melyek csökkentik egy cég értékét, valamint azokra a vállalati képességekre és nem-pénzügyi erőforrásokra, amelyeket talán még fel sem ismertek, azonban nagyon vonzóak lehetnek a befektetők számára és növelik a vállalatok értékét.

A Tőkeérték Növelő Stratégia kialakítása három lépésben foglalható össze:

1. lépés: Értékelés a mai napra
Egy elemzés keretében megállapítjuk, hogy az Ön társasága hol helyezkedik el az iparági sztenderdhez képest. Ennek az eredménye egy előzetes értékelés, amely képet ad cégének jelenlegi értékéről.

2. lépés: Az elérhető vállalatérték meghatározásaAnnak az értéktartománynak a megállapítása, amit el lehet érni érni a Tőkeérték Növelő Stratégia végrehajtásával.

3. lépés: A Tőkeérték Növelő Stratégia megtervezése  Azon üzleti kockázatok, valamint vállalati képességek és nem-pénzügyi erőforrások azonosítása és elemzése, melyek befolyással bírnak Társaságának az értékére, valamint olyan projektek meghatározása, amelyekkel a kockázatok kiküszöbölhetőek, a képességek pedig erősíthetőek.

Kezdje el most!

Tapasztalataink szerint a Tőkeérték Növelő Stratégia projektjei gyakran 2-3 éves kifutásúak. Éppen ezért érdemes azonnal belekezdeni a projektekbe, hogy látható időn belül érezhető legyen a hatásuk.