A JELENLEGI GAZDASÁGI HELYZET KOMOLY KIHÍVÁSOK ELÉ ÁLLÍTJA A VÁLLALATOKAT, HISZEN A NYUGAT-EURÓPAI PIAC STAGNÁLÁSA ÉS VISSZAESÉSE MIATT EGYRE TÖBB CÉG KÉNYTELEN ÚJ LEHETŐSÉGEKET KERESNI. AZONBAN A NEMZETKÖZI TERJESZKEDÉS, KÜLÖNÖSEN AZ ÁZSIAI PIACOKRA VALÓ BELÉPÉS, KOMOLY SZAKÉRTELMET ÉS MEGFELELŐ KAPCSOLATRENDSZERT IGÉNYEL.
A DRAGON SAGE CONSULTING LTD. A MAGYAR KKV-K SZÁMÁRA KÍNÁL MEGOLDÁST, SEGÍTVE ŐKET ABBAN, HOGY HATÉKONYAN ÉS SIKERESEN TUDJANAK ÚJ PIACOKRA BETÖRNI. A CÉG KÉT, NAGY TAPASZTALATTAL RENDELKEZŐ VEZETŐJE, KOVÁCS ATTILA ÉS GIZUR ANDRÁS, ÉVTIZEDES NEMZETKÖZI ÜZLETI ÉS VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI TAPASZTALATUKKAL TÁMOGATJÁK ÜGYFELEIKET. GYAKORLATI TUDÁSUKKAL, BEVÁLT STRATÉGIÁKKAL ÉS KITERJEDT KAPCSOLATRENDSZERÜKKEL IDŐT, ENERGIÁT ÉS PÉNZT SPÓROLNAK MEG A VÁLLALKOZÁSOK SZÁMÁRA, ÍGY CSÖKKENTVE A KOCKÁZATOKAT ÉS NÖVELVE A SIKER ESÉLYÉT.
MEGOSZTJÁK GONDOLATAIKAT A JELENLEGI PIACI HELYZETRŐL, A NEMZETKÖZI TERJESZKEDÉS KIHÍVÁSAIRÓL ÉS ARRÓL, HOGY HOGYAN TUDJÁK TÁMOGATNI A MAGYAR CÉGEKET EBBEN KIHÍVÁSOKKAL TELI IDŐSZAKBAN.
Milyen kihívásokkal szembesülnek ma a magyar kkv-k a nemzetközi piacokon?
Gizur András: Az elmúlt években a nyugat-európai piacokon tapasztalható stagnálás miatt sok magyar kkv küzd azzal, hogy csökken a kereslet, vagy nehezebbé válik az értékesítés. Ezzel párhuzamosan egyre nagyobb a verseny, az árak szorítása és az adminisztratív akadályok. Ezért kulcsfontosságú, hogy a vállalkozások merjenek új piacokat keresni, például Ázsiában vagy a Közel-Keleten, ahol jelentős kereslet mutatkozik számos magyar termék és szolgáltatás iránt.
Kovács Attila: A kihívások mellett azonban lehetőségek is vannak. Az exportpiacok bővítéséhez stratégiai gondolkodás és megfelelő kapcsolatrendszer szükséges. A magyar vállalatok számára az egyik legnagyobb nehézség az, hogy hogyan tudnak hatékonyan kapcsolatokat építeni és a megfelelő üzleti partnereket megtalálni az új célpiacokon. Ebben segítünk mi.
Önök mindketten kiemelkedő vezetői tapasztalatot gyűjtöttek az elmúlt évtizedek során nagyvállalatok élén. Hogyan formálták ezek az évek a mostani tanácsadói munkájukat, és milyen tanulságokat tudnak átadni a magyar kkv-knak?
Kovács Attila: A KEROX-nál eltöltött 25 évem alatt rengeteg tapasztalatot szereztem arról, hogy egy regionális vállalkozás hogyan válhat globális szereplővé. Láttam, hogy milyen buktatók és lehetőségek vannak a nemzetközi piacra lépés során, és azt is, hogy milyen döntések szükségesek a hosszú távú sikerhez. Ma ezt a tudást használom arra, hogy más vállalkozásokat támogassak a növekedésben.
Gizur András: A Richter Gedeonnál töltött 28 évem alatt első kézből tapasztalhattam meg, milyen stratégiai lépések szükségesek ahhoz, hogy egy magyar vállalat sikeresen jelen legyen a kínai és ázsiai piacokon. Az 1990-es években én hoztam létre a Richter kínai kereskedelmi képviseletét, amelyet sikeres vegyesvállalattá, majd később önálló, nemzetközi holdingcéggé fejlesztettünk. Ezt a tudást most más iparágak számára is elérhetővé tesszük.
Kérem, meséljenek a Dragon Sage Consulting megalapításáról! Mi inspirálta Önöket a cég létrehozására?
Kovács Attila: A Dragon Sage Consulting létrehozását az a felismerés vezérelte, hogy a globális piacokon működő vállalatoknak egyre nagyobb szükségük van olyan tanácsadókra, akik nemcsak elméleti, hanem gyakorlati tapasztalatokkal is rendelkeznek. Mi magunk évtizedeken át dolgoztunk nemzetközi piacokon, különösen az ázsiai és európai térségekben, így pontosan értjük a kihívásokat és lehetőségeket. Célunk, hogy ezt a tudást partnereink szolgálatába állítsuk.
Milyen előnyei vannak annak, ha egy vállalkozás szakértői támogatást vesz igénybe a nemzetközi terjeszkedés során?
Kovács Attila: Az idő és a pénz a legfontosabb tényezők egy cég életében. Ha egy vállalat egyedül próbál betörni egy új piacra, rengeteg időt és energiát emészt fel a megfelelő kapcsolatok felkutatása, a helyi szabályozási környezet megértése és a megfelelő üzleti stratégia kidolgozása. Mi ezt a folyamatot jelentősen lerövidítjük, hiszen már meglévő és bejáratott kapcsolatokkal, stratégiákkal tudunk segíteni.
Gizur András: Az is lényeges, hogy egy rosszul megválasztott piac vagy partner komoly pénzügyi veszteséget okozhat. Mi nemcsak az üzleti lehetőségeket térképezzük fel, hanem azt is, hogy ezek hosszú távon mennyire fenntarthatóak és jövedelmezőek lehetnek egy magyar cég számára.
Milyen konkrét megoldásokat kínálnak a magyar kkv-knak?
Kovács Attila: A cégek helyzetét elemezve segítünk kidolgozni egy személyre szabott stratégiát az új piacokra való belépéshez. Legyen szó üzleti elemzésről, gyártási együttműködésről, nemzetközi befektetésekről vagy közös vállalkozásokról, az iparág-specifikus tudásunkkal és kapcsolati hálónkkal időt, pénzt és energiát spórolunk meg partnereinknek.
Gizur András: Emellett támogatjuk a gyógyszeripari és vegyipari szereplőket az alapanyag-beszerzésben, CMO & CDMO együttműködések kialakításában, illetve segítünk az európai és ázsiai vállalatoknak transzkontinentális üzleti tevékenységük fejlesztésében.
Mit tartanak a Dragon Sage Consulting legnagyobb erősségének?
Kovács Attila: Legnagyobb erősségünk az iparági ismereteink és a nemzetközi kapcsolati hálónk. Számos európai és ázsiai vállalatnak segítettünk már üzleti stratégiájuk kialakításában, piacra lépésben, illetve növekedési lehetőségeik maximalizálásában. Nem sablonmegoldásokkal dolgozunk, hanem minden ügyfelünk számára testreszabott stratégiát alakítunk ki.
Milyen típusú vállalatoknak tudnak leginkább segíteni?
Gizur András: Elsősorban olyan vállalatoknak, amelyek nemzetközi piacokon kívánnak terjeszkedni, legyen szó akár egy európai cég ázsiai piacra lépéséről, akár fordítva. Kiemelt tapasztalatunk van a gyógyszeripar, a vegyipar, és a stratégiai befektetések területén, de tanácsadási szolgáltatásaink széles spektrumot fednek le. Lényeges, hogy olyan termelő, gyártó vállalatról legyen szó, amelynek a termékei rendelkeznek megfelelő hozzáadott értékkel.
Önök hosszú évtizedek óta dolgoznak vezetői pozíciókban. Milyen kulcsfontosságú tanácsot adnának fiatal vállalatvezetőknek?
Kovács Attila: A legfontosabb tanácsunk, hogy mindig legyenek tisztában a piacukkal és a stratégiai céljaikkal. Nem szabad rövid távú döntésekre alapozni, hanem hosszú távú víziót kell kialakítani. Emellett a megfelelő kapcsolatrendszer kiépítése elengedhetetlen, gyakran ez a siker egyik kulcsa egy új piacon.
Az ázsiai piac különösen komplex és sajátos üzleti kultúrával rendelkezik. Milyen kihívásokkal találkozhat egy európai vállalat, ha belép erre a piacra?
Gizur András: Az egyik legnagyobb kihívás a kulturális különbségek és a helyi üzleti gyakorlatok ismeretének hiánya. Az ázsiai piacokon az üzleti kapcsolatok és a bizalomépítés hosszabb időt vesz igénybe, mint Európában. Emellett a szabályozási környezet is eltérő lehet, így elengedhetetlen, hogy egy vállalat megfelelő helyi partnerekkel dolgozzon együtt, hogy minimalizálja a kockázatokat.
Miben látják a Dragon Sage Consulting jövőjét? Mik a hosszú távú céljaik?
Gizur András: Célunk, hogy tovább erősítsük pozíciónkat a transzkontinentális üzleti tanácsadás területén, és még több vállalatnak segítsünk sikeresen navigálni a globális piacokon.
Kovács Attila: Folyamatosan bővítjük kapcsolatainkat és szakértelmünket, hogy ügyfeleink számára mindig a legjobb megoldásokat tudjuk kínálni.