A COST CONTROL MANAGEMENT CONSULTING KFT., AZ ERA GROUP MAGYAR PARTNERE, A KÖLTSÉG- ÉS FOLYAMATOPTIMALIZÁLÁSI TANÁCSADÁS SZAKÉRTŐJE
Minden cégvezető álma, hogy a költségei a szükséges és elégséges szinten alakuljanak, magyarul optimalizálva legyenek ahhoz, hogy a stratégiai céljai maximálisan megvalósuljanak. A cégvezetők és cégtulajdonosok ezen álmának a megvalósulása több akadályba is ütközik. Ezek egyike, hogy bár a cégek, különösen a kkv-k a fő tevékenységük piaci viszonyaival, mint az általuk használt főbb alapanyagok ára, a humán erőforrás költsége tisztában vannak, de már itt is gond a piaci viszonyok gyors változásainak követése, illetve a piaci információk teljességének a beszerzése. A nem a fő tevékenységekhez kapcsolódó költségek követése, különösen a kis- és középvállalatok esetében már jóval több gondot okoz, mivel itt már sok esetben hiányzik a szakmai tudás és a specializált beszerzésre fogható humán erőforrás is. Ami egyrészt érthető, mert egy cég esetében nem elvárható, hogy folyamatosan a telephelyei takarítását, a gépei karbantartását, energiafelhasználását vagy a hulladékkezelését elemezze, illetve a bevált beszállítóinak az árait próbálja a piacon validálni. Egy átlagos kkv esetében is legalább 50-100 beszállítóról beszélünk a kommunikációtól kezdve az írószerbeszerzéseken keresztül a céges autókig. Másrészt, a vezetőség és a tulajdonosok a napi munka és kihívások mellett – bár ők lennének a legérdekeltebbek – mégsem tudnak a folyamatos költségoptimalizálási projektek élére állni szimplán időhiány, illetve az üzlet fontosabb kérdéseire való koncentráció miatt. Sok esetben a költségek helyett a kiadások kerülnek előtérbe, mivel az elmúlt pár évben felgyorsult üzleti folyamatok miatt ezek menedzselése a napi élet jelentős részévé vált.
Ezen és ehhez hasonló problémákat ismert fel Fred Marfleet, és alapította meg 1992-ben az Expense Reduction Analyst céget az Egyesült Királyságban, amely 2024-től ERA Groupként tevékenykedik immáron több mint 60 országban és 1000 partnerrel. Az ERA Group erőssége a teljesítményalapú tanácsadás, mely során a teljesítmény mérésére és javítására fókuszá-lunk, mindezt fenntarthatóan, hosszú távra biztosítva. Ez a megközelítés nagyban eltér a legtöbb tanácsadó cég működési modelljétől, mivel mi valós, mérhető adatok alapján dolgozunk, sikerdíjas alapon. Az ERA Group a költségoptimalizálás területén a behozott iparági tapasztalatokon túl a belső humán erőforrást tehermentesíti, és éveken át biztosítja, hogy a megkezdett folyamatok zavartalanul valósuljak meg. Lényeges része a tevékenységünknek, hogy az optimális költségeket hosszú távon megfelelő kontrolltevékeny-séggel fenn tudjuk tartani – változó piaci viszonyok mellett is –, és az így felszabadított pénzeszközök a cég egyéb területen való felhasználását teszik lehetővé.
Évtizedes tapasztalattal rendelkezünk különböző üzleti területeken, és ezt a tudást szeretnénk Önökkel meg-osztani. A legtöbb cégnél a rendelkezésre álló erőforrá-sok szűkössége miatt a stratégiai árbevétel növelése mellett a költségek optimalizálása a lehetséges út a szükséges források előteremtéséhez. Ebben tudunk segíteni személyre szabottan, az ügyfeleink stratégiájához alkalmazkodva, azon költségelemek azonosításával és optimalizálásával, amelyek biztosan hozzájárulnak az üzleti teljesítmény javulásához.
Az ERA Group metodikája a négylépcsős megközelítésen alapul:
Az első dolgunk, hogy meghallgatjuk ügyfelünket. Célunk, hogy jól megértsük vállalkozása céljait és prioritásait. Ezután együtt dolgozunk vele, hogy teljesítsük a kitűzött célokat. A gyakorlatban ez például jelentheti a beszállítók összevonását vagy az ellátási lánc idejének csökkentését.
Elemzés
Általában a kiadások áttekintésével kezdjük; alapos elemző áttekintés arról, hogy ki mit, hol és mennyiért vásárol. Ezt minimális interferenciával vagy erőforrásokkal tesszük; másolatot készítünk minden számlájáról egy bizonyos költségterületen az elmúlt 12 hónapban. Ez az elemzés mindig felvet néhány érdekes mintát, amelyeknek az ügyfelek korábban nem voltak tudatában. Objektív elemzésünk feltárja az anomáliákat, a kiadási trendeket, és azonosítja a megtakarítási lehetőségeket.
Kutatás
Az adott költségkategóriára vonatkozó szaktudásunkat és tapasztalatainkat, valamint a szállítókkal kapcsolatos ismereteinket felhasználva felmérjük, hogy az ügyfél által meghatározott minőségi paraméterek alapján milyen alternatívák állnak a rendelkezésre, és ezekkel mekkora megtakarítás realizálható. Elvégezzük az ezzel kapcsolatos összes piackutatási és elemzési munkát, hogy ügyfelünknek csak választani kelljen a bemutatott lehetőségek közül.
Megvalósítás
Az ügyfél mellett állva segítünk a kiválasztott alternatíva megvalósításában a kiválasztott szállítóval történő szerződéskötéstől a gyakorlati tennivalókig, együttműködve az ügyfél érintett munkatársaival, átadva számukra a szükséges információkat. Így biztosítjuk, hogy ne csak papíron mutassanak jól a megtakarítási számok, hanem azok valósággá váljanak.
Felügyelet
A megvalósítás befejezését követően kezdődik a felügyelet, ami egybeesik a megtakarítási időszakkal. Ennek során figyelemmel kísérjük a ténylegesen realizált megtakarításokat, amelyek a díjazásunk alapját képezik. Ez a minőségbiztosítása annak, hogy a teljes monitoringidőszak alatt a megtakarítások az optimális szinten alakuljanak.
Szakértőink az ERA Group know-how-ját, rendszereit és eszközeit, valamint a 30+ év alatt felhalmozott benchmark adatait használják, amelynek segítségével azonosítani tudják az árképzési hibákat, a rendellenes költési szokásokat és a szerződésen kívüli vásárlást. Ügyfeleink támogatásunk kulcsfontosságú elemeként ismerik el ezt a szakértelmet a megvalósításban és a folyamatos mérésben, amely hosszú távon realizált előnyökkel jár.
A Cost Control Management Consulting Kft., mint az ERA Group magyar partnere elkötelezett, hogy az ügyfeleinek hosszú távon fenntartható költségoptimalizációs megoldásokat nyújtson.
Lavich Péter
A budapesti Corvinus Egyetemen szerzett közgazdász diplomát 1996-ban. Multinacionális vállalatoknál (Unilever, ICN, Valeant, Wyeth) dolgozott pénzügyi területen, 2000-től pénzügyi igazgatóként és regionális pénzügyi igazgatóként. Ezt követően 2007-től létrehozta és vezeti Magyarország első gépjárműflotta- tanácsadásra szakosodott cégét, az L-P Fleet Consulting Kft.-t, amely multinacionális partnereket és magyar nagyvállalatokat támogat a gépjárműflotta-stratégiájuk kialakításában és a járműpark optimális üzemeltetésében immáron 17 éve. 2024 májusa óta az ERA Group magyarországi partnere, ahol feladata költség- és folyamatoptimalizálási projektek generálása és azok sikeres lebonyolításának felügyelete.
+36 30 848 8140
Ritter Tamás
A budapesti Corvinus Egyetemen szerzett mesterfokozat után 2022-ben az ELTE Jogi Továbbképzőn elvégzett jogi szakokleveles közgazdász diploma következett. Majd ez egészült ki 2015-ben a melbourne-i Royal Melbourne Institute of Technolgyn elvégzett Executive MBA-vel. Emellett 2000-től a gyógyszeriparban vezető pozíciókban szerzett gyakorlat következett (Richter Gedeon és Egis), ami 2003–2020-ig Ázsiában Country Manager pozíciókat jelentett. 2020-tól magyar és külföldi cégeknél tanácsadó pozíciókban dolgozott különböző projekteken gyógyszeripar, ingatlan, elektronika és nemzetközi kereskedelem területén. 2024 májusa óta az ERA Group magyarországi partnere.
+36 20 926 6759