Cegertek_89_01SOK SZERETETTEL KÖSZÖNTÖM MINDEN KEDVES OLVASÓNKAT A NYÁRI PIHENÉS (VAGY ESETLEG SPECIÁLIS IPARÁGAKBAN A NAGY NYÁRI HAJTÁS) UTÁN. ŐSZI SZÁMUNKBAN EGY, A HAZAI GAZDASÁG, DE SOKSZOR ÜGYFELEINK SZEMPONTJÁBÓL IS NAGYON FAJSÚLYOS TÉMÁT, A HAZAI CÉGEK EXPORTJÁT JÁRJUK KÖRBE KÜLÖNBÖZŐ SZEMPONTOK SZERINT.

 

 

 

Tudta, hogy ha a hazai német relációban történő exportot és importot összeadjuk, az a magyar GDP 42 százalékát teszi ki?

Tudta, hogy Németország legnagyobb kereskedelmi partnere nem az USA, nem Kína, még csak nem is Franciaország – hanem az a geográfiai terület, amit mi CEE8-nak, azaz Közép-Kelet Európának nevezünk?

Tudta, hogy Magyarországon több olyan magáncég is van (köztük van bizonyos szempontból a Concorde MB Partners is), amelyek hazai cégek termékeinek és szolgáltatásainak közelebb és távolabb keletre történő közvetítésén fáradoznak?

Mit gondol: a statisztikák szerint egy cég exportképessége befolyásolja a cég árazását tranzakció esetén?

Mi, a Cégérték szerkesztői igennel válaszolnánk az első három kérdésre. Viszont a negyedik kérdésre magunk sem tudtuk a választ – bár erős érzéseink voltak. Ennek megalapozására készítettünk tehát egy statisztikai elemzést, ami egy elsőre meglepő, de másodikra jól értelmezhető választ adott. Az exportáló cégek a hazai tapasztalat szerint nem kelnek el drágábban, mint a nem exportálók. Mi ezt úgy magyarázzuk, hogy talán nem is az export maga, sokkal inkább az ügyfelek koncentrációja és az ügyfelek minősége lehet meghatározó egy tranzakció árazása során.

Reméljük, hogy értékesnek találják a Cégérték mostani számában megosztott információkat.

Jó olvasást kívánunk ehhez a tematikus számunkhoz!