Flamich Péterrel, a Dunaweb kft. korábbi társtulajdonosával, jelenlegi ügyvezetõ igazgatójával beszélgettünk a cég eladásának körülményeirõl, a további tervekrõl és tanulságokról.


A pénzügyi válság kirobbanása után a magyar cégfelvásárlási piacon a Dunaweb eladásán kívül alig volt ügylet, talán csak most kezd ismét magához térni a piac. Ön szerint minek köszönhetõ, hogy cég ebben az idõszakban is vonzó célpontja volt a befektetõ Fibernetnek?

A DunaWeb Távközlési Kft. a magyar távközlési piac nagy „kisszolgáltatója”, országosan 300 településen végez internet szolgáltatási tevékenységet. Ez legfõképpen a vezeték nélküli speciális szolgáltatási területre terjed ki.  A portfólió bõvítés az utóbbi években akvizíciók során dinamikusan növekedõ Fibernet számára új távlatot jelenthetett, egy új üzletág megalapítását. A tárgyalások egyébként jóval a válság begűrűzése elõtt megkezdõdtek, a zárás húzódott el erre az idõszakra.

Milyen motivációs tényezõ játszott szerepet a cég eladásában? Egy elõre megtervezett lépésrõl volt szó vagy a konkrét ajánlat tetszett meg a tulajdonosoknak?

A történet piaci megmérettetésként indult az MB Partners, mint megversenyeztetett tanácsadó kiválasztása után. A vevõ ajánlatában kedvezõ feltételek szerepeltek a szolgáltatás továbbmûködtetése és a korábbi vezetõség további feladatait illetõen. A bankok finanszírozási forrásainak elapadása, ezáltal a saját növekedés erõs korlátozása tavaly õsz folyamán egyértelmûvé tette, hogy az eladás irányába kell továbblépnünk. 

Így szűk egy év távlatából jó döntésnek tartja, hogy eladták a céget?

Mivel a banki környezet lényegében nem változott, a továbblépési esélyeink önállóan jelenleg sem lennének jobbak. A cég mutatóiban az akvizíció nem okozott törést, összességében jó döntésnek tartom.

Milyen érzés egy 1995 óta felépített régiós birodalomnak búcsút inteni, mint tulajdonos?

A tulajdonlással kapcsolatos érzések inkább a kötõdésben nyilvánultak meg és az odafigyelésben. Az eddigi tevékenység: a cég tudatos építése és aktív vezetése továbbra sem szakad meg, hiszen az ügyvezetõi teendõket ezután is ellátom, testvérem fejlesztési igazgató-helyettesként folytatja az anyacégnél. Így nagyon közel maradtunk az eddigi teendõkhöz, de inkább a szakmai részekre tudunk fókuszálni. Büszkék vagyunk az eredményeinkre és gondoskodhatunk azok továbbfejlesztésérõl, azaz egyben lehetõségnek is tekintjük a továbblépést. A változásokat úgy tekintjük, mint az élet részét, tudni kell továbblépni és most mi ezt megtettük.

Hogyan látja most egykori cége jövõjét? Mik lehetnek, mik lesznek a fejlõdési irányok?

Szolgáltatási területek bõvítése építéssel és további akvizíciókkal. Közös célunk a szinergikus lehetõségek kiaknázása az anyacég és a DunaWeb Kft. között. Szerencsére az anyacég vezetése teljes mértékben támogatja az elképzeléseket. Reméljük, a korábbi eredményekkel ki tudjuk használni az új helyzetet a piac negatív változásai ellenére. 

Az eladás egy új kezdetet is jelent? Beindítanak újabb vállalkozásokat? Gondolom, számtalan ajánlatot kap ebben a tõkehiányos környezetben. 

Mindenképpen új korszakot jelent az életünkben. Mint korábban mondtam egyrészt magasabb szinten új tulajdonosainkkal együttmûködve folytatjuk szakmai munkánkat, másrészt vezetjük már meglévõ korábbi számítástechnikai és internet tartalomszolgáltatási-reklámszervezési vállalkozásainkat. Az átszervezések új lendületet adtak ezek továbbvitelére is, napról napra tanulunk, ezeknél a vállalkozásoknál természetesen ki fogjuk használni azokat az elõnyöket, amelyek az anyagi függetlenségbõl erednek versenytársainkkal összehasonlítva. Érdekesmód ajánlatokat kevésbé kapunk, de rendkívül óvatosan is kezeljük a vállalkozások szempontjából veszélyesen alakuló helyzetet.

A tranzakciónak köszönhetõen most több szabadidõ jut a hobbikra, judóra, családra?

A hátradõléshez egyelõre fiatalnak érezzük magunkat. Mivel a szabadidõt eddig is nagyon aktívan töltöttük, sok változás ebben nem történt. Ezt biztosítja a helyettesítési rendszerünk és a kötetlen munkaidõ. Tény azonban, hogy egy nagyon fontos dologhoz hozzásegített a változás: ez az utazás, ami szenvedély, de egyben – nyitott szemmel járva a világot – fontos információforrás is a vállalkozásokhoz.