Vállalati pénzügyek

Ügyfeleink tranzakcióihoz kapcsolódóan számos esetben nyújtunk a tranzakciós tevékenységeikhez kiegészítő szolgáltatásokat, így többek között közreműködtünk finanszírozási struktúra kialakításában, részvényalapú vezetői ösztönző program megszervezésében, valamint támogatást nyújtottunk vállalati stratégiai kérdésekben és jelentős beruházásokhoz kapcsolódó stratégiaalkotási, tervezési és modellezési feladatokban.

Mindemellett támogatjuk ügyfeleinket annak eldöntésében, hogy cégük megérett-e az eladásra és a kilépésre vonatkozólag stratégiát is készítünk.

A vállalatból való kilépést nem érdemes a véletlenre bízni. Megfelelő tervezéssel Ön kézben tarthatja a folyamatot és az üzlet szempontjából legfontosabb, értéket leginkább növelő stratégiát tudja követni a kilépést megelőző időszakban.

A Concorde MB Partners-nél hisszük, hogy minden tulajdonosnak rendelkeznie kell kilépési stratégiával, még ha ez családi utódlást, vagy munkatársak általi kivásárlást is jelent.

A kilépési stratégia dokumentációja a következőket tartalmazza:

  • vállalat pillanatnyi értékét és a legfontosabb értéknövelő tényezőket,
  • kilépési lehetőségek elemzését,
  • Piaci információkat, beleértve, a vállalat megvásárlásában várhatóan érdekelt vevők típusait, a feltételezett érdeklődés indoklásával és a közelmúltbeli tranzakcióik bemutatásával,
  • A vállalat attraktivitását csökkentő tényezők elemzését: Milyen tényezők korlátozzák a kilépést és milyen tényezők hathatnak károsan a kilépéskori vállalatértékre?
  • Stratégiákat a Társaság nyereségének a kilépést megelőző felfuttatására; és
  • Javaslatokat a fenti kérdések kilépést megelőző rendezésére.

Kilépési stratégiát bármikor fel lehet állítani, de a lehetséges eladás ötletének megszületése után érdemes minél korábban felvázolni. A magántőke befektetők már a befektetésüket megelőzően kialakítják kilépési stratégiájukat, míg a magánszemély tulajdonosok általában nem, vagy csak túl későn gondolnak a kilépés megtervezésére. Ezzel elszalasztják a megfelelő felkészülés nyújtotta vételár-maximalizálás lehetőségét.

Az optimális eredmény érdekében a tervezett eladást 12-36 hónappal megelőzően javasoljuk a kilépési stratégia kialakítását. Így az eladóknak marad idejük vállalatukat átláthatóvá és a megfelelő trendeket és profitabilitást bemutatóvá tenniük, és felkészíteniük arra, hogy azokra az üzletágakra fókuszáljon, amelyek a legnagyobb értéket jelentik a majdani vevők számára.