Tavaly a világkereskedelem volumene 3,7 százalékkal, 13,9 trillió dollárra csökkent, amit 33,6 százalékos visszaesés követett a szektor fel- és kivásárlási ügyleteit tekintve az utóbbi 12 hónapban.


Az IMAP nemrégiben kiadott globális jelentése szerint a kereskedelmi szektorban az elmúlt 12 hónap során (2010. szeptemberig bezárólag) 1,409 tranzakció történt 17,1 milliárd dollár értékben, miközben az ezt megelőző 12 havi időszak 1,473 ügyletének értéke elérte a 25,7 milliárd dollárt.

Földrajzilag az Egyesült Királyság vezeti a fel- és kivásárlási rangsort az értéket tekintve, az Egyesült Államok áll a második helyen, de regionális szinten Európa áll az első helyen 688 ügylettel.

Miután a kereskedelmi szektor túl volt a legrosszabb időszakon, 2010 óvatos optimizmusa a 2009-es év második félévének javuló eredményeire épített. Valóban biztosnak látszik, hogy magához tér a szektor, azonban a valaha volt legnagyobb recesszió megváltoztatta az iparág dinamikáját a fogyasztók vásárlási szokásaival együtt.

Miközben a tradicionális csatornákon történő értékesítés visszaesett, az online kereskedelem adott némi vigaszt a cégeknek, világszerte az internetes eladások 2009-ben 14,5 százalékkal nőttek és elérték a 248,6 milliárd dollárt.

Előrejelzések szerint a web az Egyesült Államokban 2014-re az eladott kereskedelmi volumen felét fogja adni, miközben a fogyasztók egyre nagyobb elő-szeretettel használják a nemzetközi weboldalakat. Már most a fogyasztók több egynegyede vásárol termékeket olyan oldalakon, melyek székhelye az USA-n kívüli.

Az IMAP Globális Jelentésében a mobil kereskedelmet (M-Commerce), az online élelmiszer vásárlást és az online egészségügyet említi „forró” befektetési lehetőségként.